× منوی بالا منوی اصلی منوی فوتر

ورودي جنوبي ايستگاه دروازه شميران و نيز پست فشار قوي 63/20 كيلوولت ايستگاه اكباتان امروز با حضور علي امام مديرعامل شركت مترو به بهره برداري رسيد. به گزارش ثمره نیوز به نقل از روابط عمومي و امور بين الملل شركت راه آهن شهري تهران و حومه (مترو)، بهره برداري از ورودي جنوبي ایستگاه دروازه شمیران […]

ورودي جنوبي ايستگاه دروازه شميران و نيز پست فشار قوي 63/20 كيلوولت ايستگاه اكباتان امروز با حضور علي امام مديرعامل شركت مترو به بهره برداري رسيد.

به گزارش ثمره نیوز به نقل از روابط عمومي و امور بين الملل شركت راه آهن شهري تهران و حومه (مترو)، بهره برداري از ورودي جنوبي ایستگاه دروازه شمیران در جنوب اين ايستگاه و نيز پست فشار قوي 63/20 كيلوولت ايستگاه اكباتان امروز با حضور علي امام مديرعامل شركت مترو و برخي از مديران ارشد اين شركت بهره برداري شد.

مديرعامل شركت مترو با اشاره به بهره برداري از اين ورودي عنوان‌کرد: ایستگاه دروازه شميران یک ایستگاه تقاطعی بین خط ۲ و ۴ است که هر یک از این 2 خط تا پیش از این داراي 2 ورودی مستقل بودند.

او در ادامه افزود: سازه اين ورودي در مجتمع تجاری – اداري ابن سينا تعبيه شده و امكان تردد شهروندان از بيرون از اين مجتمع در مجاورت آن امكان پذير است.

مديرعامل شركت مترو با بيان اين كه مقدمات ساخت ورودي جنوبي ايستگاه دروازه شميران از 10 سال گذشته فراهم شده بود، عنوان كرد: به دلیل برخي مشکلات حقوقی که با مالک مطرح بود امکان بهره‌برداری از آن فراهم نبود. خوشبختانه امروز با رفع مشکلات حقوقی شاهد راه اندازی آن در ضلع جنوب میدان ابن سینا هستیم.

امام همچنین تاکید کرد: با توجه به اینکه این ورودی حکم زیر گذر عابر پیاده را نیز دارد با بهره برداري از آن تردد شهروندان آسان تر شده و از بار جمعیت بر سطح معابر شهري كاسته مي شود. همچنين امكان تخليه اضطراري را در شرايط احتمالي تسهيل مي كند.

بهره برداري از پست فشار قوي 63/20 كيلوولت ايستگاه اكباتان

مديرعامل شركت مترو در ادامه با اشاره به بهره برداري از پست فشار قوي 63/20 كيلوولت ايستگاه اكباتان عنوان کرد: راه‌اندازی این پست فشار قوی امکان توسعه غربی خط ۴ را از نظر تامین توان ميسر كرده و به افزایش مانور و تعمیرات اساسی پست های شبکه برق رسانی که در برخی از تجهیزات به دوره تعمیرات اساسی نزدیک شده اند نيز كمك مي كند.

امام همچنین با بيان به اینکه پست فشار قوی ایستگاه اکباتان قابلیت طرح توسعه پست برق امیرکبیر به منظور برق رسانی به بخشی از خط ۴ را نیز فراهم می‌کند، عنوان کرد : راه اندازي اين پست مي تواند به کاهش سرفاصله حرکت از ۴ دقیقه به ۲ دقیقه و افزایش جابجایی مسافر نيز كمك كند.

او در ادامه عنوان كرد : از سوی دیگر امکان تغذیه برق ۲۰ کیلو ولت نیمه غربی خط ۶ نیز از پست فشار قوی 63/20 كيلوولت اکباتان امکان پذیر است.

انجام توسعه پست گازی آزادی در ادامه راه اندازي پست برق اكباتان

مديرعامل شركت مترو با اشاره به اینکه تمام پست های برق در خطوط مترو با قابلیت توسعه در سال‌های آتی راه اندازی می‌شوند به توسعه پست گازی آزادی اشاره و عنوان کرد: این پست ۲۲ سال پیش راه‌اندازی شده بود و تنها به پشتیبانی خط 2 مترو کمک می‌کرد. با راه اندازی خط ۴ ضرورت توسعه پست گازی آزادی نیز مطرح شد.

او در ادامه با اشاره به راه اندازی پست فشار قوی 63/20 کیلوولت اکباتان عنوان کرد: اتصال پست گازی آزادی به پست فشار قوی اکباتان نیز در پاسخ به این ضرورت انجام شد.

مدیر عامل شرکت مترو با بيان اینکه توسعه پست های برق برای خطوط در حال بهره برداری امري حساس و نيازمند دقت بالا است، گفت: طراحی پست گازی آزادی در ۲۲ سال گذشته توسط چینی ها انجام شده بود و توسعه آن به دلیل معارض هایی که بر سر راه بود امري خطير بود زيرا توسعه آن نیازمند اقداماتي همانند تغییر فشار گاز بدون ایجاد کوچکترین خلل در خط ۲ بود. خوشبختانه این امر با رعایت تمام استانداردها انجام شد.

برچسب ها:

به اشتراک بگذارید :

مطلب قبل و بعد
مطالب مشابه