× منوی بالا منوی اصلی منوی فوتر

ايستگاه متروي كيان شهر در خط 6 متروي تهران از صبح امروز دوشنبه 28 بهمن به صورت غير رسمي افتتاح و به بهره برداري رسيد و هم اكنون آماده خدمت رساني به شهروندان محترم مي باشد. به گزارش ثمره نیوز به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل شرکت راه آهن شهری تهران و […]

ايستگاه متروي كيان شهر در خط 6 متروي تهران از صبح امروز دوشنبه 28 بهمن به صورت غير رسمي افتتاح و به بهره برداري رسيد و هم اكنون آماده خدمت رساني به شهروندان محترم مي باشد.

به گزارش ثمره نیوز به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه( مترو)، ایستگاه کیان شهر در خط ۶ متروي تهران از صبح امروز دوشنبه 28 بهمن به صورت غیر رسمی به بهره برداری رسيد . اين ايستگاه در منطقه 15 شهرداري تهران در محله كيان شهر، نبش خيابان هاي صالحي و عزيزخاني و ايستگاه مياني دو ایستگاه دولت آباد و بعثت است.

بر اساس این گزارش؛ ایستگاه متروي کیان شهر که پنجمین ایستگاه از خط ۶ مترو مي باشد و با رعایت تمام استانداردهای لازم در حوزه ساخت و تجهیزات همانند سیستم های تهویه تونلی و ایستگاهی ساخت داخل ، شفت هاي ميان تونلي، سیستم سیگنالینگ، سیستم اعلام و اطفاي حریق، دو سیستم پایدارسازی برق ال پي اس (LPS) و نيز پست یکسوکننده برق قطارها آر آي سي (RIC) ساخته شده است.

زیربنای این ايستگاه بیش از ۱۰ هزار مترمربع و طول سكوي آن 140 متر مربع مي باشد. همچنين 6 دستگاه پله برقی در آن نصب و راه اندازی شده است. آسانسور های این ايستگاه در حال نصب مي باشد و نهایتاً تا ۳ ماه ديگر به منظور تردد افراد کم توان راه اندازی مي شود.

همچنين علي امام مديرعامل شركت راه آهن شهري تهران و حومه (مترو) با اشاره به اين كه ايستگاه متروي كيان شهر با هزينه كرد يك هزار و 500 ميليارد ريال ساخته شده است، تاكيد كرد: شركت متروي تهران در شرايط حال حاضر اقتصادي و نيز تحريم ها تمام تلاش خود را انجام مي دهد تا ايستگاه هاي مترو با رعايت تمام استانداردهاي لازم و نيز سهولت استفاده براي افراد كم توان به بهره برداري برسد. لذا بر اساس وعده هميشگي به شهروندان محترم نهايتا تا 3 ماه پس از افتتاح ،آسانسورهاي اين ايستگاه نيز راه اندازي مي شود.

گفتنی است خط ۶ متروي تهران يك خط درون شهری به طول ۳۲ کیلومتر است كه قرار است در نهایت با توسعه بخش جنوبی آن به ۳۸ کیلومتر گسترش یابد.

در حال حاضر ایستگاه های دولت آباد، بعثت، میدان شهدا و ايستگاه امام حسین( ع)در این خط فعال مي باشد و به شهروندان خدمات ارائه می دهد.

 

برچسب ها:

به اشتراک بگذارید :

مطلب قبل و بعد
مطالب مشابه