× منوی بالا منوی اصلی منوی فوتر

مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران گفت: به مناسبت هفته تهران، خانه مینایی با عنوان تنها موزه خیابان ولیعصر(عج) افتتاح شده است. به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی ثمره نیوز ،عصر امروز خانه مینایی تنها موزه خیابان ولی عصر(عج) تهران با حضور محسن هاشمی رفسنجانی رئیس شورای شهر تهران و دیگر اعضای این شورا،برزین ضرغامی مدیرعامل سازمان […]

مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران گفت: به مناسبت هفته تهران، خانه مینایی با عنوان تنها موزه خیابان ولیعصر(عج) افتتاح شده است.

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی ثمره نیوز ،عصر امروز خانه مینایی تنها موزه خیابان ولی عصر(عج) تهران با حضور محسن هاشمی رفسنجانی رئیس شورای شهر تهران و دیگر اعضای این شورا،برزین ضرغامی مدیرعامل سازمان زیبا سازی شهر تهران،نصراله آبادیان شهردار منطقه 11 تهران و شهروندان این منطقه افتتاح شد.

برزین ضرغامی مدیرعامل سازمان زیبا سازی شهر تهران در این مراسم  اظهار داشت:خانه مینایی با 470 مترمربع مساحت مربوط به دوره ناصری است و در تهران، خیابان ولی عصر (عج)، بالاتر از میدان منیریه واقع شده است که این اثر در سال 1386 به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده‌است و از آن سال تا یک سال پیش هیچ اقدامی بر روی این بنای ارزشمند صورت نگرفت و سازمان زیباسازی از یک سال گذشته تا به امروز اقدامات مرمت و باز سازی این خانه را انجام داده است.

وی افزود:این خانه از معماری ارزشمندی برخوردار بوده و همه نشانه‌های معماری قدیم ایران، از آب انبار و اتاق‌های زمستانه و تابستانه گرفته تا طاقچه، آینه‌کاری و حوض قدیمی را دربرگرفته است، این خانه باقیمانده از منیرالسلطنه مربوط به دوره ناصری در محله منیریه است که واجد ارزش تاریخی بسیار است.

ضرغامی در ادامه افزود: این خانه در دل تهران  و در خیابان ولی عصر(عج) جای گرفته و قرار است این خانه روایت گر خیابان ولی عصر (عج) باشد و به مناسبت هفته تهران، خانه مینایی با عنوان تنها موزه خیابان ولیعصر(عج) افتتاح شده است.

انتهای پیام/

حسین رشیدی

برچسب ها:

به اشتراک بگذارید :

مطلب قبل و بعد
مطالب مشابه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد