کد خبر: ۹۸9023
تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۳۹۸
نویسنده: حسین رشیدی

شهردار اسلامشهر گفت: فاز اول پروژه مترو اسلامشهر توسط شرکت پیمانکاری از انتهای خط آزادگان تا محل شفت به روش اتریشی و یا دستی  به طول ۹۵۰متر انجام شده است و قسمت دوم  قرارداد با قرارگاه خاتم الانبیا(ص) است که از محل شفت تا محل میدان نماز به طول۹٫۵ کیلومتر به روش مکانیزه توسط دستگاه tbm خواهد بود.

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی ثمره نیوز،صبح امروز سه شنبه ۱۰ دی ماه،به مناسبت سالروز میلاد حضرت زینب کبری(س)،مراسم آغاز حفاری مکانیزه تونل متروی اسلامشهر با حضور انوشیروان بندپی استاندار تهران،مسعود مرسلپور فرماندار اسلامشهر،حجت السلام محمد نوروزی امام جمعه شهرستان اسلامشهر و امام جمعه چهاردانگه،مصطفی سالاریان رئیس شورای شهر اسلامشهر و اعضای این شورا،علی امام مدیرعامل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه،نمایندگان مردم تهران،ری،شمیرانات،پردیس و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی،سردار علیرضا فخاری معاون هماهنگ کننده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء(ص)،حسین طلا شهردار اسلامشهر و دیگر مسئولین و مدیران شهرستانی و استانی در محل کارگاه پروزه بزرگ متروی شهرستان اسلامشهر برگزار شد.

در حاشیه این مراسم حسین طلا شهردار اسلامشهر در گفتگو اختصاصی با خبرنگار ثمره نیوز،در خصوص پروژه بزرگ متروی اسلامشهر اظهار داشت:پروژه اتصال خط۳ متروی تهران به خط متروی اسلامشهر از سال ۱۳۸۹ در مصوبات بالا دستی انجام و تصمیم گیری شده بود و در طول این مدت در مجموعه شهرداری تهران به عنوان مجری،فازهای مطلعاتی یک و دو آن انجام شد اما به لحاظ مشکلات قانونی که عملا امکان ندارد که اعتبارات یک شهر دیگر در خارج از آن شهر هزینه شود از یک سو و ناکافی بودن اعتبارات دولتی برای این چنین پروژه هایی از سوی دیگر باعث شد تا جلسات مشترکی را با مجموعه وزارت کشور و مجموعه شهرداری تهران برگزار کنیم و در این جلسات مقرر شد که شهرداری اسلامشهر به عنوان مجری و همچنین شهرداری تهران هم به عنوان ناظر عالی قرار گرفته و منابع این پروژ از طریق شهرداری اسلامشهر و منابع دولتی تامین شود.

وی گفت:آنچه که در حال حاضر اتفاق افتاده طول خط ۱۵٫۵ کیلومتری مصوب بوده  که از انتهای خط ایستگاه آزادگان تا انتهایی ترین نقطه اسلامشهر میدان قائم است که در ۵ ایستگاه که ابتدا ایستگاه چهاردانگه و سپس ایستگاه های شاطره،میدان نماز،نواب و میدان قائم خواهد بود.

شهردار اسلامشهر در ادامه افزود:آنچه در حال حاضر با شرکت پیمانکار پروژه قرار داد منعقد شده دو فاز از این سه فاز است  یعنی فاز اول توسط شرکت پیمانکاری از انتهای خط آزادگان تا محل شفت به روش اتریشی و یا دستی  به طول ۹۵۰متر انجام شده است و قسمت دوم  قرارداد با قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا(ص) است که از محل شفت تا محل میدان نماز به طول۹٫۵ کیلومتر به روش مکانیزه توسط دستگاه tbm خواهد بود و تا زمانی که دستگاه tbm ان شاءالله به میدان نماز برسد و اعتبارات مربوطه تامین شود طبیعتا حفر تونل تا انتهای خط  یعنی تا میدان قائم ادامه خواهد یافت.

حسین طلا گفت:آنچه که اهمیت دارد بحث بهره وری و مدیریت منابع است که ما همه توان خود را به کار گرفته ایم  تا بتوانیم آن مقداری که حفاری می شود قابلیت بهره برداری را داشته باشد و دستگاه تا به ایستگاه شاطره نرسد امکان عملیات ریل گذاری و برق کشی نخواهد بود.

وی گفت:همه منابع این اقدامات فعلا از منابع شهرداری اسلامشهر با همت و کمک شورای اسلامی شهر،فرمانداری،استانداری، سازمان مدیریت برنامه و بودجه و وزارت کشور از طریق منابع دولتی یا به صورت اوراق مشارکت و یا ردیف بودجه ای سالانه قرار گرفته است.

طلا خاطر نشان کرد: طبق قرارداد با شرکت پیمانکار پروژه و تأمین اعتبارات لازم ، مترو ظرف مدت ۳۶ ماه به اسلامشهر خواهد رسید.

شهردار شهرستان اسلامشهر خاطرنشان کرد:چند سالی است که ردیف بودجه ای ما در ردیف بودجه کل کشور قرار گرفته است و سال گذشته به همت نمایندان مجلس شورای اسلامی به مبلغی بالغ بر ۳۵ میلیارد تومان رسید و امسال هم ۳۰ میلیارد تومان سازمان مدیریت برنامه و بودجه در نظر گرفته اند و امیدوار هستیم که نمایندگان محترم  مردم در مجلس شورای اسلامی کمک کنند که این اعتبار افزایش پیدا کند تا ان شاءالله شاهد سرعت بخشیدن در این پروژه باشیم.

انتهای پیام/

حسین رشیدی

 

 

چاپ این مطلب چاپ این مطلب