کد خبر: ۹۸8724
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۳۹۸
نویسنده: حسین رشیدی

لزوم توجه به نقش محوری رسانه ها در شرایط بحرانی / روابط عمومی بیمه سلامت از نظرات تخصصی دربحران ها استفاده می کند

رئیس اداره ارتباطات، انتشارات و تبلیغات روابط عمومی سازمان بیمه سلامت ایران گفت: رسانه ها می توانند در فرایند تصمیم گیری در یک نظام بحران زده، نقش محوری ایفا کنند.

به گزارش ثمره نیوز به نقل از آی هینا،پیام گودرزی رئیس اداره ارتباطات، انتشارات و تبلیغات روابط عمومی سازمان بیمه سلامت ایران گفت: بحران های ناشی از بلایا و حوادث طبیعی، اقتصادی، سیاسی، بین المللی و اجتماعی مبتلا به همه جوامع است، ضرورت و بایدهای خاص و ویژه ای در مدیریت و کنترل هریک از آنها وجود دارد که تمامی افراد، ارگان ها و سازمان ها نباید از آن غافل باشند.

وی افزود: آشنایی و پیش بینی بحران ضرورتی انکار ناپذیریست که هر سیستم هوشمندی تدابیر لازم را در خصوص آن اتخاذ می کند.

رئیس اداره ارتباطات، انتشارات و تبلیغات روابط عمومی سازمان بیمه سلامت اظهارداشت: همانطور که همه می دانند تمامی بحران ها علی رغم تفاوت های اساسی که با یکدیگر دارند در چند مصداق شباهت دارند که می توان به زمان اندک برای اتخاذ تصمیم و دیگر فشارهای بی حد و حصر در زمان اندک یا به عبارتی زمان صفر دانست ، لذا دراین شرایط است که رسانه ها می توانند در فرایند تصمیم گیری در یک نظام بحران زده، نقش محوری خود را  ایفا کنند.

وی همچنین پیشگیری و کاهش مخاطرات، ارزیابی وآمادگی کادر خدمت رسان ،آمادگی جامعه برای مواجهه، انتشار بموقع اطلاعات سازنده و درنهایت کمک به بازتوانی و بازگشت جامعه هدف به شرایط بحرانی و بکارگیری دانسته ها را از جمله اهمیت اطلاع رسانی و مدیریت خطر توسط رسانه عنوان کرد.

گودرزی گفت: رسانه باید با سرعت، دقت وصحت اطلاعاتی که به مخاطب ارائه می کند ضمن ایجاد امید، مشارکت مردم ودستگاه ها را جلب و از ارائه رهنمودهای پیش بینانه غفلت نکند.

وی افزود: به همین منظور اداره کل روابط عمومی سازمان بیمه سلامت نیز با بهره مندی از نظرات تخصصی  حوزه های فنی بخش های مختلف سازمان برنامه ریزی های لازم را جهت حضور موثر و فعال در بحران های احتمالی در دستور کارقرار داده است.

چاپ این مطلب چاپ این مطلب